Access upiti i upis podataka u bazu
(prestaro za odgovor)
Dell
2011-12-10 16:27:37 UTC
Pozdrav ljudi, imam za projekt napraviti neku bazu iz Baza podataka pa sam
uzeo kao primjer školski imenik za srednju školu.

Problem koji nisam odgonetnuo kako riješiti jest taj kako da ja Učeniku XY
(Pero Perić), koji je Program-zanimanje XY (recimo elektrotehničar, 1
razred), predmet XY (Hrvatski jezik) u rubrici XY (Zalaganje) upišem ocjenu?

Evo kako je složena baza: Loading Image...

Složio sam upit koji dohvaća podatke (stvara beskonačnu tablicu) ali samo
dohvaća - ne znam kako da reknem Accessu da mi u tom upitu stvori stupce
"ocjena_rujan", "ocjena_listopad" itd u kojima će se za svakog učenika, za
svaki njegov predmet odnosno rubriku moći upisivati ocjena (naravno, u
obrascu, ne u upitu, pogotovo kada je tablica beskonačna ako ima puno
učenika, predmeta, rubrika itd) -

Kad smo već kod predmeta, tu imam i problem sa izbornim predmetima koje bi
trebao dodijeliti pojedinom učeniku a vezano uz nj. program-zanimanje i
razred. Kako bih to mogao napraviti?

Izborni predmeti su manji problem bitno mi je kako riješiti glavni problem,
džabe mi imenik u kojem ne mogu upisivati ocjenu.

Molio bih što hitniji odgovor :)
Zahvaljujem!
Sickboy
2011-12-10 19:32:07 UTC
Post by Dell
[...]
Treba ti veza više-više između ucenici i spojPredmetiRubrike s
atributima ocjena i datetime. Moraš uvesti ograničenje da ocjena ne može
biti upisana iz predmeta koji nije u učenikovom zanimanju ili kojeg nije
upisao kao izbornog (vidi dolje), možeš preko trigera.

Also, čini mi se da predmeti i rubrike nemaju vezu više-više nego svaki
predmet ima svoje specifične rubrike, dakle određena rubrika pripada
jednom predmetu, a predmet ima više rubrika. U tom slučaju stavljaš
više-više između učenika i rubrika. Ali nisam subject matter expert pa
ne tvrdim sa sigurnošću.
Post by Dell
Evo kako je složena baza: http://dl.dropbox.com/u/26024393/imenik.png
[...]
http://dl.dropbox.com/u/26024393/imenik2.png (kako bi to trebalo izgledati).
Accessom se ne bavim pa ne znam kako možeš slagati forme u njemu.
Post by Dell
Kad smo već kod predmeta, tu imam i problem sa izbornim predmetima koje
bi trebao dodijeliti pojedinom učeniku a vezano uz nj. program-zanimanje
i razred. Kako bih to mogao napraviti?
U tablici spoj zanimanja i predmeta stavi bool atribut obvezni. Stavi
vezu više-više između učenika i predmeta, to je samo za izborne
predmete. Moraš uvesti ograničenje da se učeniku kao izborni predmet ne
može upisati predmet koji nije označen kao izborni u učenikovom
zanimanju, možeš preko trigera.

E, još par stvari. Imaš dvije identične tablice (države). To se tako ne
radi jer kad je isti podatak na dva mjesta može doći do anomalija. Stavi
jednu tablicu.

Also, u programZanimanje si zabilježio razred, zanimanje ("naziv"), ali
nisi odjel (pr. 1OG4 - prvi razred, opća gimnazija, četvrti odjel).

Also, nigdje u bazi nemaš pojam školske godine.

Ima još, al to je recimo najbitnije.