Zašto karijera programera sucks
(prestaro za odgovor)
Vigil
2012-02-11 19:36:00 UTC
http://www.halfsigma.com/2007/03/why_a_career_in.html

Zanimljiv članak, sumira sve moje dileme kod razmatranja da li se
fokusirati na karijeru programera

Komentari?
Sickboy
2012-02-11 21:41:13 UTC
Post by Vigil
http://www.halfsigma.com/2007/03/why_a_career_in.html
Zanimljiv članak, sumira sve moje dileme kod razmatranja da li se
fokusirati na karijeru programera
Komentari?
Ne slažem se da "old knowledge capital becomes worthless at the same
rate as they acquire new knowledge capital", niti da "Their total
knowledge capital is no longer increasing, so neither does their salary
increase.", nije poduprto argumentima.

Argument o prestižu je bullshit, odnosno subjektivan.

Što se tiče outsorcinga u Indiju, outsorcea se code-monkeying.
Programiranje je prije svega dizajn, ekvivalentan dizajnu elektroničkih
sklopova i uređaja, a za to se još uvijek i obrazuju inžinjeri u
zapadnom svijetu i ima radnih mjesta pa zaključujem da će biti i za
programiranje. Osim toga, profesija se može i zakonski zaštititi ako
ipak dođe do pretjeranog outsorcinga.

Foreignization je politički problem SAD-a, s programiranjem ili s
Hrvatskom nema veze.

Što se tiče managementa, odnosno problema "što kad ostariš", normalno da
određen dio ljudi ide iz aktivnog programiranja u poslove koji su više
management. Neki i ostanu u aktivnom programiranju, neki postanu
specijalisti za legacy tehnologije i održavanje legacy sustava (jer ima
i toga u productionu, IIRC pun kurac banaka još uvijek vozi na COBOL-u
zato jer ne diraš nešto što radi dok radi, pogotovo ako to upravlja
milijardama), a neki opet pređu u nešto treće. Ne vidim problem.

"boo hoo working conditions suck, hoću veći monitor" - tu ne vidim ništa
specifično za programiranje, radni uvjeti u svakom poslu su stvar
mentaliteta poslodavca i sposobnosti pregovora zaposlenika. Ako si
kvalitetan programer, uvjeri poslodavca da ti da kvalitetne alate; ako
ga ne možeš uvjeriti, odi drugdje (a možda se i predomisli kad
zaprijetiš otkazom).

I na kraju tip savjetuje ljudima da budu odvjetnici i ekonomisti. Jesus
fucking christ, da ajmo svi biti odvjetnici i ekonomisti pa možemo
lijepo živjeti u špiljama i raspravljati o pravno-ekonomskim
karakteristikama društva dok ne umremo od gladi i hladnoće.

Uglavnom, glup članak od nekoga tko očito ne zna što želi raditi u životu.
Darko
2012-02-15 09:36:44 UTC
Post by Vigil
Komentari?
http://www.seomoz.org/blog/computer-programming-web-development-is-an-excellent-career-choice
Nikola Pavèec
2012-03-06 15:55:42 UTC
Zanimljiv èlanak, sumira sve moje dileme kod razmatranja da li se
fokusirati na karijeru programera
Komentari?
U su¹tini se slaŸem. Zaboravio je spomenuti, po meni, jedan od najvaŸnijih
argumenata, a to je da je programiranje za ljudsku fizionomiju i anatomiju,
apsolutno neprirodan i opasan posao. Znam ljude koji su se u 3-5 godina u
programiranjanju pretvorili u puding i Ÿele. Zahtjevati od svojeg tijela da
10+ sati na dan sjedi, miruje i pri tom fokusira svu svoju energiju u mozak
nije nimalo lako niti biolo¹ki potkrijepljeno.

©to se tièe argumenata iz èlanka, moglo bi se diskutirati, jer puno toga
ovisi od zemlje u kojoj radi¹, konkretne firme itd. Vjerujem da ima
talentiranih mladih programera koji ulete u grozomornu firmu gdje su
tretirani kao "code-monkey" i "izgore" unutar 5 godina, a opet, sigurno
postoje i lo¹i programeri koji uðu u neku veliku firmu, nikad u Ÿivotu ne
napi¹u ne¹to dobrog i pametnog, ali svejedno napreduju i postaju face IT
biznisa.
Nik
Sickboy
2012-03-09 23:34:12 UTC
U suštini se slažem. Zaboravio je spomenuti, po meni, jedan od najvažnijih
argumenata, a to je da je programiranje za ljudsku fizionomiju i anatomiju,
apsolutno neprirodan i opasan posao. Znam ljude koji su se u 3-5 godina u
Miješaš stvari. Nije programiranje, nego sjedenje. A toga ima u mnogo
poslova danas. I mnogi drugi tipovi posla su također opasni.
programiranjanju pretvorili u puding i žele. Zahtjevati od svojeg tijela da
A jebiga kad im se ne da vježbati, a previše jedu.
10+ sati na dan sjedi, miruje i pri tom fokusira svu svoju energiju u mozak
nije nimalo lako niti biološki potkrijepljeno.
E vidiš, ali stvar je u tome da ne moraš sjediti 10 sati. Postoje
rješenja, npr. stol koji se može dizati tako da možeš raditi stojeći, a
ako staviš pokretnu traku ispod nogu i hodajući. Čak i bez toga, tko ti
brani da svakih sat vremena odeš 5 minuta šprintati npr.? (Dobro, možda
šef, ali to je onda problem loše firme, a ne zanimanja.)
DirektorSektora
2012-03-11 19:50:12 UTC
Sickboy.. ne seri.. nemas pojma sta pricassss....
Sickboy
2012-03-11 21:33:52 UTC
Sickboy.. ne seri.. nemas pojma sta pricassss....
Dobro da si ti onda obrazložio. BTW, nauči quotati, direktore.
Nikola Pavèec
2012-03-12 21:35:06 UTC
E vidi¹, ali stvar je u tome da ne mora¹ sjediti 10 sati. Postoje
rje¹enja, npr. stol koji se moŸe dizati tako da moŸe¹ raditi stojeæi, a
ako stavi¹ pokretnu traku ispod nogu i hodajuæi. Èak i bez toga, tko ti
brani da svakih sat vremena ode¹ 5 minuta ¹printati npr.? (Dobro, moŸda
¹ef, ali to je onda problem lo¹e firme, a ne zanimanja.)
Nerazuman si. Nemamo dalje ¹to prièati. :)
Nik
Sickboy
2012-03-13 00:14:49 UTC
Nerazuman si. Nemamo dalje što pričati. :)
ivan06
2012-03-13 12:19:30 UTC
Post by Sickboy
Nerazuman si. Nemamo dalje što pričati. :)
Još da si napisao zašto, bilo bi super :)
Pa quoteao ti je cijeli post, to je dovoljno :)
Neznam u kojoj ti firmi radiš, ali ja još nisam vidio ni čuo od svojih
kolega da se u njihovim firmama koriste stolovi koji se mogu dići, pa
radiš stoječki. Naravno da takva rješenja postoje, ali jedno je teorija,
drugo praksa, ne?
A šprintanje za radnog vremena? Daj molim te :) Ok, prošetat ćeš do
kafića/restorana i natrag pod pauzom, ali više od toga nemoj očekivati..
Sickboy
2012-03-13 17:57:29 UTC
Post by ivan06
[...]
Da, jedno je teorija, drugo praksa, slažem se. Ono što smo utvrdili je
da je praksa u kurcu i da dovodi do ugrožavanja zdravlja. E sad, što ćemo?
1. Prihvatiti da je to u kurcu i ne pokušati promijeniti i sjebati si
zdravlje ili eventualno naći nesjedilački posao.
2. Ne prihvatiti kurčano stanje i pokušati ga promijeniti.
Moj post je u duhu točke 2, budući da mi je točka 1 besmislena.
Post by ivan06
A šprintanje za radnog vremena? Daj molim te :) Ok, prošetat ćeš do
kafića/restorana i natrag pod pauzom, ali više od toga nemoj očekivati..
Ako pričamo o logistici šprintanja, sve ovisi o lokaciji - oko zgrade,
po parkiralištu, po stepenicama... Uostalom nisam mislio isključivo
šprintanje nego neka kratkotrajna intenzivnija fizička aktivnost čega je
šprintanje primjer. Mogu i sklekovi ili ne znam što.

Ako pričamo o nerazumijevanju šefa za potrebu zaposlenika koji sjede 2x4
sata u komadu da radi očuvanja svog zdravlja uzimaju parminutne pauze
tokom kojih bi se protegnuli i napravili neku fizičku aktivnost, što
uostalom i doprinosi koncentraciji što vodi većoj produktivnosti (kao
što vodi i veće zadovoljstvo zaposlenika koje se između ostalog dobiva
omogućavanjem navedenog), onda to s jedne strane nije specifično
programiranju nego sjedilačkim poslovima općenito, a s druge treba
mijenjati. Mentalitet i svijest šefova treba mijenjati, treba nešto
reći, treba biti glasan, pa i dati otkaz ako je moguće prijeći negdje
drugdje. Kako ćemo inače napredovati po tom pitanju?
Embi
2012-03-14 11:59:05 UTC
Post by Vigil
http://www.halfsigma.com/2007/03/why_a_career_in.html
Zanimljiv članak, sumira sve moje dileme kod razmatranja da li se
fokusirati na karijeru programera
Komentari?
Glup i neutemeljen tekst, najvjerojatnije nekog "programera" koji nikada
nije maknuo dalje od crtanja kontrola po Visual Basic formama pa i na taj
način o programiranju promišlja.

Inače, slažem se sa stvarima koje je Sickboy napisao. (Očito je čovjek
jedno vrijeme već u struci) ;)